mandag den 23. februar 2015

Marcipan mazarin med alt godt fra skuffen


Jeg har ladet mig inspirere - kraftigt- af en opskrift fra kvalimad

Det tørre
  • 100 gram hvedemel
  • 100 gram kartoffelmel (eller maizena)
  • 200 gram revet marcipan
  • 1 spsk. bagepulver
Det våde
  • 200 gram flormelis
  • 200 gram smør, smeltet
  • 4 æg
  • saften fra 1 appelsin
  • resterne fra en pakke gløggmix (ca. ½ pakke)
  • ca. 50g grofthakkede mandler
Riv marcipanen.
Bland de tørre ingredienser sammen.
Bland de våde ingredienser sammen.
Bland det hele sammen i en af skålene.
Hæld det i en smurt, sukret springform (vend et par spsk. sukker rundt i springformen efter den er smurt)
Bages ved 180 g i ca. 40 min
Jeg kom 100g hvide chokoladeknapper ovenpå kagen lige efter den var taget ud af ovnen og løsnet fra springformen - efter 5 min var de lige til at smøre ud - havde jeg haft nogle kandiserede violer i skuffen var de kommet på








1 kommentar: