mandag den 7. april 2014

Glimt af aprilhaven

Det giver lidt vand udenfor i disse dage - ikke meget, min have kunne ellers godt tænke sig en ordentlig spandfuld og så noget sol og varme - then again, hvem trænger ikke til det ;-)

Jeg har spredt hestepærer rundt i nogle af bedene, det har jeg aldrig prøvet før - spændt på om det giver noget mere.....

Det hele står med knopper og spændte blade og er lige på nippet til at springe ud - hvis jeg ikke lige sad i nattøj (ja jeg holder vel orlov ;-)) så ville jeg gå i forhaven og tage et billede af kastanien, der liiiige er ved at poppe!

I må nøjes med Clematis Montana - jeg har ikke studeret den for godt - for jeg skar den helt ned sidste år - fejl - stor fejl! I år har den bare fået lov til at være og den står med rigtig mange knopper



Clematis Montana

Jeg har forsøgt at lave stiklinge af afklippet fra lavendlerne - indtil videre ser det fint ud


Lavendlerne skal kante mit "sandkassebed". Vores gamle sandkasse var 4*normalstørrelse og ungerne legede aldrig i den. Den eneste, der havde gavn af den var katten Ib, der brugte den som kattebakke! Ikke destomindre hylede min yngste søn (6 år!) "Jeg SAVNER min sandkasse......" - tag en tudekiks min dreng, du legede aldrig i den og nu er den mors Dahliabed! Ja, herhjemme rummer vi fint vores børns følelser (=> udbrud)
Men altså planen er at sandkassebeddet skal være fuld af farvestrålende Dahliaere, et af de flotte espalier, min mand har lavet til mig, med Lathyrus og så lavendlerne rundt i kanten - omend lavendlerne nok først er prangende næste år (eller 2016).


Dahliaerne er i jorden!

Ellers er mine pæoner ved at skyde godt i vejret og akelejerne kommer frem over det hele, sammen med alt det andet. Og jeg blev ganske lettet, da jeg opdagede at min tigerlilje havde overlevet - et kort øjeblik troede jeg det var ovre med den - det ville næsten ikke være til at klare!

Pæon/bonderose

Akelejer



Den skulle gerne stråle igen i år!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar